Facebook名片

2014年4月8日 星期二

寫在故事之前

結婚前三個月。

我太太係天主教徒。我地嘅婚禮,亦順理成章地響天主教堂裡面舉行。

香港教區規定,要響教堂裡面行禮,就必須先上佢地所舉辦既婚姻輔導課程。

「呵…欠…」

返咗成日工已經攰到想死,家陣仲要上埋啲講「阿媽係女人」嘅堂。唔瞌眼瞓至奇。

「橋…」心穎用力在我大脾上搣了一下:「醒吓啦…鼻鼾太大聲啦,個instructor睥實你啦…」

OKOK,為咗娶到呢個女仔做老婆,我係可以去到好盡的。現在區區捱幾堂悶到發慌嘅輔導課程,又算得乜呢?

我勉強提起精神,姑且聽一聽,導師有啲咩講係我唔識的。

「我想同大家玩個小遊戲。」instructor說得有點凝重:「跟據過往既experience,每次玩過呢個遊戲之後,通常都會有好幾pair準新人,會選擇取消或者延遲結婚既決定。」

instructor講完之後,一班「學員」即時有點起哄。我心諗,挑,有咩咁架勢呀,一個simple game會搞到原本準備結婚既新人,即時打退堂鼓?心穎用力握了一下我的手:「睇吓我哋結唔結得成婚?」

我做了個「講呢啲!」嘅表情,心諗:「人哋拍拖根基唔穩,俾人篤兩篤,咪甩拖囉。俾人輕輕搞一搞就甩拖,可能都係好事;關係脆弱成咁,結咗婚都唔慌有咩好結果。心穎同我行到今天,我哋足足拍咗十二年拖,一個簡單既遊戲仔會搞得散我哋,我真係俾個頭你當凳坐。」

「麻煩各位學員,男既全部過嚟課室嘅左邊,女既就企晒過去右手邊…」導師如是地說。

「差佬查牌咩…」企我隔離的那位準新郎哥在自言自語,睇得出,佢應該同我一樣,是有點「被迫」來參加這個這個輔導課程的,所以表現得好唔耐煩:「洗唔洗拎埋身分證出嚟呀…」

我向這位「同學」報以一個無奈嘅微笑,然後問:「你arrange咗幾時行禮呀?」

「今年十月。唉,之前都唔知道行教堂要有咁多麻煩嘢搞…」這位同學似乎對這個課程有很大意見:「結婚都已經夠多嘢搞夠多嘢煩啦。想響個church裡面行個禮遮,依家又要屈你嘥幾晚時間走嚟上堂,你估真係唔洗返工咩。話時話,老友,你又幾時呀?」

「遲你些少遮,我book咗十一月。」我輕聲地回答:「算啦朋友,都係煩埋呢幾晚遮。結一次婚反正鬼咁多嘢煩,唔爭在捱埋呢幾堂啦。」

同學回敬了一個苦笑。

我們大約十來對準新人,分開企好之後,導師忽然走到課室的中間,拉出了一道厚厚的黑色布簾。那道布簾,正正就把我們和一班準新娘分開了。布簾背後,這班女孩子在做甚麼,我們完全看不到。

拉出布簾之後,嗰位懶神秘嘅instructor,又從課室嘅一端到另一端,在地板上貼上順序由一至十嘅十個數目字。

「各位男同學…」instructor又再開口了:「依家想大家認真地諗一個問題。」

「你哋各位都就快結婚了。結咗婚之後,你哋其實有幾想要細路仔?有幾想做老竇呢?想與唔想既『程度』,又有幾激烈呢?」

我們呢班「學員」,開始有點你眼望我眼了。

「如果你同你哋既準太太,響拍拖嘅時候,有認真討論過呢個問題,呢個遊戲,難唔到你的。地板上,有十個數字,由一到十。一,代表你婚後完全唔想要細路仔;十,則代表你婚後必定要生小朋友,如此類推。各位同學,依家就照你哋心中所想,企埋去你哋認為最能代表你對自己有『幾想生BB』既數字旁邊吧。」

instructor講完遊戲「玩法」,十幾位準新郎哥就各自走向不同既數字了。我聽完instructor講完遊戲規則,即時想像得到,遊戲既結局會係點樣。布簾既另一面企著十幾個準新娘,setup應該同我地呢邊係完全一樣。佢地同樣會案照自己對「有幾想要BB」呢個題目,從一到十揀出自己既選擇。到大家都企定定之後,instructor將布簾一拉,well,唔想死既話,最好就係,女朋友揀既數字,同你「最低限度」要接近。如果大吉利事一個揀「一」、另一個揀「十」,怕且放學後都有鑊會爆。

我突然之間發現,心穎同我拍咗十二年拖,我哋完來真係從來冇認真傾過呢個問題。讀書既時候,呢個問題跟本唔會響腦裡面出現的,血氣方剛既後生仔,梗係happy咗先算,點會諗後果?婚後想唔想要細路?咁長遠,邊得閒諗?好嘞,到長大成人出嚟社會做事啦,你都只會諗,結一次婚要洗好多錢…擺酒 + 俾禮金 + 租樓…大佬,請恕我目光短淺,我對婚姻既vision,直到呢一刻為止,都只係諗到去,上述既嗰筆數點樣找,再遠啲嘅嘢,我真係未諗過…總之諗住,見步行步,到時先算。

我響度諗,其實係咪我自己有問題呢?

為免有咩「唔愉快」既事情發生,我開始響度估,心穎到底會揀個咩冧把。emmm…我見佢平日,都幾鍾意同啲朋友既細路仔玩,我估,佢應該唔會唔想生的。再講,佢又唔算係對事業有好大野心嗰亭女仔,logical guess佢應該唔會太過介意生仔之後有機會影響佢既career掛。所以,佢點都應該揀something above 5的。如果有把握心穎會揀既冧把,係會between「五」同「十」,而我既目的,係盡量唔好off得佢嘅選擇太遠的話,最保險既選擇,應該係in the middle既「七」。基於呢個「理性分析」,我選擇企去「七」呢個數字既旁邊,靜待拉開布簾既結果。

我以為我既選擇,應該屬於大路既,但原來,呢一班「同學仔」,對是否生BB呢個題目上面,大部份都有非常「肯定」既答案。企響「一」字旁邊既,差不多佔咗一半,剛才同我吹咗幾句水既嗰位同學仔,係其中之一。另外又有兩個「勇士」企響「十」旁邊。而我呢亭企響中間附近位置既騎牆派,忽然顯得好冇性格。

各位同學企定之後,布簾掀開,殘酷既事情出現了。

我即刻望一望心穎…好彩,推測冇錯。佢揀咗「八」,起碼冇off太遠。不過,照佢既選擇而言,佢想要小朋友既「希望」,似乎比我想像中濃了一點。

至於其他女孩子,出乎我意料之外,絕大部份都聚了在「九」和「十」這兩個數字附近。殘酷嘅事實係,揀「九」和「十」嘅女孩子當中,有好幾個嘅男朋友,係好堅決地企響那個無情嘅「一」字旁邊的。

課堂嘅氣氛本來還是嘻嘻哈哈的,但在導師掀開黑色布簾嘅一刻徹底改變了。那些分隔於「一」和「十」既情侶,面上所露出既不悅神色,讓課堂既氣氛變得有點凝重。

這個遊戲之後,導師打了個完場,今晚的課堂就此完結了。我本來覺得,結婚前被逼走來上這些甚麼輔導課程,很多餘,也很浪費時間。但這個拉布簾嘅小遊戲,卻改變咗我嘅諗法。那管我同這個女孩子一同相處了十幾年,有些事情,原來我們真的從來冇認真討論過。

課堂完結,我跟心穎一起走到巴士站。

「你揀『七』…」心穎拖著我的手:「你係估我會揀similar number,所以揀既,係咪?」

「唉,有乜嘢我係可以呃到你既呢?」我苦笑。

「如果你要認真再揀一次,你會揀咩冧把?」心穎問。

「可能係『五』掛。」我說:「講真,我真係從來冇認真諗過。或者咁講,好細個果陣,幻想自己將來個家庭會係點既時候,『夢』裡面係有仔女嘅,但你問我係咪真係好想要,其實呢一刻,我覺得有又得,冇又得。但係如果要有既話,我只擔心是否養得起。」

心穎點了點頭。

「你呢?」我問:「你揀嗰個『八』,係認真還是靠估?」

「算係認真的。」心穎笑著說:「女人嘛,多數都有啲母性的。不過你睇,原來我嘅『母性』都唔算強了。頭先班同學,幾多揀『九』同『十』…」

「係囉…」我說:「都幾surprise。個女既揀『十』,個男既揀『一』,其實都幾大鑊。」

第二晚上課,席上真係少了兩對準新人…兩對在昨晚分隔於「一」和「十」的準新人。

*****

這幾年,見證咗好多破裂嘅婚姻。有啲case,係我發夢都想像唔到,佢地最後會係離婚收場的。婚前既甜密,過渡去到婚後既reality check,今時今日,其實有好多人都捱唔過。

其實,響行入教堂講一句我願意之前,你對另一半既了解,到底有幾多?有幾多人會埋怨,婚後發現貨不對辦,但又已經無從退貨?

上次一樣,這個故事,我會「盡可能」嘗試寫下去,但不排除爛尾收場的。

Click here to add CK on your Facebook

2 則留言:

  1. 聽完我都覺得幾恐怖,無論有無同對方傾過,只要願意站在對方立場去諗,我相信都唔會揀一同十。

    回覆刪除
  2. 有種情況係結婚前有共識,結完婚之後發生咗尐事而令到其中一方改變咗心態。

    婚姻,係人口壽命不斷延長情況下嚟講,出錯機會只會增多。以前六十係古來稀,家陣九十都仲可以。

    回覆刪除